vTiger CRM ma jedną niepodważalną zaletę jest to oprogramowanie typu open source. Wyrażenie open source odnosi się do programów, których kod źródłowy jest udostępniony do podglądu i modyfikacji dla użytkowników i dystrybutorów. Oprogramowanie to jest przeważnie rozwijane przez wolontariuszy i udostępniane za darmo.
vTiger wykorzystuje zalety oprogramowania open source dając końcowemu użytkownikowi wartość dodaną w postci funkcjonalności porównywalnej z oprogramowaniem dla dużych firm.
vTiger CRM to system przeznaczony głównie dla małych i średnich firm, które poszukują informatycznego wsparcia dla systemu zarządzania relacjami ze swoimi klientami. Posiada zaawansowaną koncepcyjnie strukturę umożliwiającą m.in. zautomatyzowanie części działań marketingowych, wielostopniową kategoryzację klientów, delegowanie zadań i planowanie pracy, analizę wydajności oraz zarządzanie prawami dostępu. Vtiger CRM posiada następujące moduły usprawniające wymianę informacji:
- kalendarz;
- integrację z pocztą e-mail;
- helpdesk;
Nieustanie powstają nowe rozszerzenia do programu, m.in vtiger Customer Portal, vtiger Outlook Plug-in dla Microsoft® Outlook®, vtiger Office Plug-in dla Microsoft® Word® i vtiger Thunderbird Extension dla Mozilla/Thunderbird. Inne cechy Vtiger CRM:
- zarządzanie bazą marketingową, klientami, kontaktami, projektami i ofertami;
- importowanie i eksportowanie danych;
- dodawanie własnych pól użytkownika;
- szybkie dodawanie nowych danych:
- przeszukiwanie bazy helpdesk;
- klient przypisany do użytkownika;
- statystyka zgłoszeń magazynowych;
- zarządzanie produktami;
- tworzenie różnych typów cenników;
- zarządzanie dostawami;
- tworzenie zamówień i rachunków;
- integracja poczty e-mail
- możliwość tworzenia korespondencji seryjnej;
- przyjazny edytor tekstu;
- raportowanie wszystkich etapów pracy z klientem;
- możliwość definiowania własnych raportów;
- miesięczne statystyki sprzedaży;
- prognozowanie na podstawie zebranych danych;
- zarządzanie użytkownikami i prawami dostępu;
- tworzenie własnych grup i ról odzwierciedlających strukturę organizacji;
- historia modyfikacji pól;
- historia logowania użytkowników.